torstai 23. kesäkuuta 2011

Vieraita pöytiä.

Kävin tossa keskiviikkona toisen mummon luona pitämässä sille seuraa, kun äiti sellaista ehdotti. Ja mä tiedän, että se kuolee kuitenkin kohta jossain vaiheessa, kun on kaikenmaailman vaivoja silläkin, vaikka onkin vasta kaiketi 75. Mutta son ihana mummo<3

En mä tiedä jotenkin kun oikeasti en yleensä osaa pitää keskustelua yllä, niin mummon kanssa sitten kuitenkin juteltiin reippaasti yli viis tuntia ihan putkeen pälätipälä, en oo ikinä kokenu samanlaista kenenkään sukulaisen kanssa. Ja muutenkin todella harvojen ihmisten kanssa, mutta niin, jännittävää oli! Jakun oikeasti sitä juttua riitti yli viideks tunniks ilman taukoja...

Mutta siis Kirsti-mummo on just niin mummo, kun voi olla. XD Ekana kun astuu sisälle, niin kauhea halailu ja tervehtiminen ja sitten alkaa se kauhistelu siitä, miten pieni mummon murunen on laihtunu niin kauheasti ja miten on kauhean vähän vaatteita päällä, että eikö siellä ulkona tule kylmä ja voijettä ota ruokaa murunen! En tiedä miksi, mutta aina se mua on sanonu mummon muruks, joten oon tottunu siihen, son aika hauskaakin itseasiassa. XD

Mun kaikki mummot on kyllä ihan erilaisia, kun Eeva-mummo on sellai glamourmummeli, joka tuntee ittensä nuoreks ja paiskii töitä paljon ja pitää ulkonäöstä paljon huolta ja kaikkea ja sit Kirsti-mummo on just niin perusmummo kun voi vaan olla (love it<3) ja sit Kaarina-mummo taas on sellanen... No myös aika perusmummo, mutta kuitenki tosi rento ja ei niin sellanen hösäävä kun Kirsti, että sen kanssa voi käydä tyyliin uimassa ja lenkillä ja sitten kattoa vaikka Sturm der Liebeä tai jotain, kun Kirsti-mummon kanssa sitten syödään ja keskustellaan ja jutellaan sen lapsuudesta (mikä on ihanaa, koska on jännää kuulla siitä!). Niin ja sit on vielä Michiyo-obaasan, johon en oo kamalasti pitäny yhteyttä, mutta se on aika perusjapsimummo! On tekemässä kaiken puolesta ja pitää oikein vängätä vastaan, että eiku minä osaan ihan itse käydä ostamassa hammastahnaa! Jos en löydä, niin sanon myyjälle, että hamigakiko wa doko desuka ja sillä elvä, ne antaa mulle kielioppivirheet anteeksi~ Ja se kyselee paljonpaljon meidän elämäntavoista ja kaikesta, koska sitä kiinnostaa erityisesti ne, joten sekin on ihan omanlaisensa mummo.

Wow, mummo-overload ja sillei...

Miks musta on vähän ristiriitaista, että mulla on neljä mummoa, mutta vaan yks pappa? XD

Mutta sitäkin tapaan sitten ilmeisesti tänään, kun kello on kuitenkin jo ton 00:00 ylittäny, eli voin sanoa eläväni perjantaita. Lähdetään ilmeisesti Naanataliin jonnekin mökille ja sit siellä on jotain sukulaisia ja sillei tällei.



Mä ootan ens viikkoa jokseenkin kauhunsekaisella innostuneisuudella tai jotain yhtä mahtavaa ja selkeää. Odotan kuitenkin, odotan todellakin. Haluan nähdä, mitä tapahtuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti